Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dissabte 19/09/2020
Traducció automàtica

Font i campanar

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Consum, Serveis Socials Divendres, 23 de setembre de 2016

S’impulsen eines per al control i el seguiment de la despesa generada pels subministraments bàsics a les llars afectades per la pobresa energètica

Actuació de suport i atenció a les famílies afectades per una situació de pobresa energètica per a la gestió i el control de les despeses de la llar

El dimarts 20 de setembre, el Servei públic de consum, adscrit a la Regidoria de Promoció Econòmica, amb la col•laboració de Serveis Socials Bàsics, ha encetat un seguit de trobades per apropar la ciutadania afectada per la situació de pobresa energètica, com a consumidors a les empreses comercialitzadores, subministradores i operadores dels subministraments anomenats de tracte continuat, indispensables per al funcionament de la llar.

El treball transversal d’aquests dos serveis, permet avaluar de manera constant el flux d’usuaris de Serveis Socials són derivats a l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació de Consum). Com que no poden afrontar les despeses de llum i de gas, generen deutes que no fan sinó bloquejar la relació de consum entre la família usuària i la subministradora. Per aquest motiu, són atesos per consum, que fa de mediador per a desbloquejar la situació entre les subministradores i les famílies, s’apropen posicions i s’aconsegueix negociar els deutes per aquest concepte de vulnerabilitat i risc d’exclusió.

Com que aquesta situació s’agreujarà els propers mesos d’hivern, es va crear un circuit de treball a través del qual les famílies perceptores d’ajuts econòmics per fer front a aquestes despeses, serien derivades automàticament a l’agenda de l’OMIC per ser atesos en una primera reunió conjunta amb d’altres afectats i posteriorment acompanyats, individualment, durant el procés de revisió de cada cas.

A través de trobades setmanals, des de Consum se’ls exposarà de manera molt entenedora i fluida tot el que afecta aquests subministraments: aigua, llum, gas i telèfon. I es tractarà molt detingudament la contractació i la facturació de l’electricitat i el gas, així com quins mètodes i preguntes cal formular-se per saber si s’està pagant les tarifes més econòmiques o si s’estan perdent diners. Als assistents, una desena de persones, se’ls ha convidat a fer consultes i a exposar els seus casos a partir d’una dinàmica participativa que ha permès de manera gràfica comentar els aspectes de més interès.

S’incidirà en la necessitat de plantejar-se la factura de l’electricitat i del gas com un document que, a partir d’ara, tindrà les peculiaritats pròpies i exclusives del consum que fan els consumidors, com passa amb la factura de telefonia. Per tant, el fet de saber quina tarifa és l’adequada segons el tipus de subministrament porta els ciutadans, en definitiva, a discernir quina és la seva relació contractual, estudiar els seus costums com a consumidors i a ajustar-se a les seves peculiaritats. La consulta als comparadors de referència segons el subministrament és una de les claus per a reduir-ne les despeses.

Eines per al control i el seguiment