Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dilluns 14/10/2019
Traducció automàtica

Can Paloma i Monestir

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mobilitat, Ràdio Esparreguera Dimecres, 26 de juliol de 2017

FGC augmentarà la freqüència del bus llançadora a l’estació d’Olesa

El servei coincidirà exactament amb les sortides i arribades de tots els trens, que veuen ampliada també la seva freqüència de pas, amb un comboi horari més entre les 12 i 2/4 de 9 del vespre

S’ha explicat en una roda de premsa que ha tingut lloc aquest migdia a l’estació de ferrocarril d’Olesa, amb la presència d’Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, i l’alcaldessa d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon. Enric Ticó ha explicat que “mentre no es produeixi el desenvolupament urbanístic que en el seu dia va fer pensar que era necessari l’aeri, les instal·lacions continuaran tancades. La nostra voluntat és que, tan bon punt hi hagi l’increment demogràfic esperat, es torni a posar en marxa. Normalment, el transport va per darrere de les necessitats i en aquest cas es va avançar, potser una mica massa. Però, en tot cas, en absolut pensem tancar-lo”.

Ara bé, de moment, les cabines seran traslladades a la Vall de Núria, on el telecabina Coma del Clot està arribant al final de la seva vida útil i es fa imprescindible una renovació. El que sí que es mantindrà a Esparreguera és l’estructura bàsica de pilones, de la qual FGC es compromet a fer-ne el manteniment.

L’aeri d’Esparreguera va obrir al 2005 i va tancar al gener de 2012 sense haver assolit el nombre d’usuaris previst en projectar-lo i ocasionant, segons dades d’FGC, un dèficit de 350.000 euros anuals. Ara, l’empresa ofereix als ajuntaments d’Esparreguera i Olesa la possibilitat de cedir-los les instal·lacions per tal que facin l’ús que els convingui. Eduard Rivas, alcalde d’Esparreguera, ha dit que “estem estudiant diferents possibilitats. Tenim un parell d’idees, referides a entitats de la vila o a una nova ubicació per la brigada. Jo crec que podrem arribar a un acord i fer-ne un ús”.

Augment de pas de trens i autobusos
L’augment de la freqüència de pas de l’autobús llançadora que opera TGO entre Esparreguera i l’estació d’Olesa serà vigent a partir del 2 d’octubre, millorant la comunicació i assegurant una correspondència exacta amb els trens. A més, es farà una campanya de promoció de la utilització del transport públic, amb una nova retolació dels autobusos que els faci més visibles i identificables, com a servei d’aportació al ferrocarril a través de la intermodalitat. Enric Tico, president d’FGC, ha dit que “una de les millors opcions per anar a l’aeroport és utilitzar els ferrocarrils fins a l’estació de Sant Boi i agafar la línia d’autobús L77”.

Durant el primer semestre d’aquest any, s’ha registrat un increment del 12% en el nombre de viatgers a l’estació d’Olesa, un total de 155.934. I, amb les millores introduïdes, passant de dos a tres trens per hora en la franja que va de les 12 a 2/4 de 9, s’espera que l’afluència d’esparreguerins també creixi. “Tenim una peculiaritat negativa que és que ara mateix hi ha un monopoli que regula la mobilitat al poble, que depèn de Monbús, amb un servei deficitari”, ha dit l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas. “Per tant, era necessari millorar la connexió a través dels Ferrocarrils de Catalunya, per tal de donar una opció més als usuaris. Per això, hem fet batalla conjunta amb l’Ajuntament d’Olesa i ara aconseguir aquestes millores de connexió amb Barcelona, el Bages i l’aeroport”.

Roda de premsa per presentar canvis a la mobilitat

Roda de premsa a l'estació d'FGC a Olesa de Montserrat

Imatge de l'aeri d'Esparreguera, que no funciona des de gener de 2012