Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dissabte 19/09/2020
Traducció automàtica

Vista des de CC

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Consum Dilluns, 31 de juliol de 2017

L’Ajuntament gestiona 49 reclamacions per les incidències amb la xarxa elèctrica del passat abril

El consistori va endegar un protocol específic per fer la mediació entre els usuaris afectats i l’empresa Endesa, arran de la caiguda l’1 d’abril d’un llamp que va afectar una línia de subministrament elèctric del centre de la Vila

Marta Orús, assistenta tècnica del Servei de Consum de l’Ajuntament d’Esparreguera, ha explicat que la majoria d’aquestes reclamacions, concretament el 65%, van ser presentades per petits establiments comercials, sobretot després dels esdeveniments del 22 d’abril, quan es va produir una segona anomalia en el servei, mentre que el 35% restant corresponen a particulars.

Orús ha detallat la procedència de les reclamacions, de major a menor nombre, pel que fa als carrers de la Vila, sent “el carrer de Taquígraf Garriga el més afectat, seguit del carrer dels Arbres, la plaça de l’Ajuntament, la plaça de Sant Magí, carrer Montserrat, carrer Gran, carrer d’Orenci Valls, el passatge de les Eixides, carrer de Sant Jaume, carrer de Sant Miquel, carrer de les Hortes, camí de l’Olana, carrer de Sant Antoni i carrer d’Enric Granados”.

Arran de la caiguda del llamp i la gran incidència en el servei elèctric a partir d’aleshores en aquests carrers del centre de la Vila, afectant a més de 2.700 abonats de la Vila, l’Ajuntament va posar en marxa un protocol específic per atendre les persones i comerços afectats, i aglutinar totes les queixes per enviar-les posteriorment a la Direcció General d’Energia, Mines i Seguretat Industrial, que depèn del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. “Des de fa uns quinze dies, l’Administració autonòmica ha començat a respondre i a aportar la documentació necessària a tots els afectats per a que puguin reclamar davant de l’empresa subministradora d’electricitat”, assegura Marta Orús.

A partir d’aquí, l’Ajuntament no pot fer res més, i és el ciutadà o el comerciant qui ha d’arribar a un acord amb l’empresa subministradora, malgrat que des de Consum s’ha informat a les persones que s’han adreçat a l’Administració municipal en cas de dubte de com procedir.

Cal recordar que durant gairebé vint dies, Endesa va haver de garantir de forma provisional el subministrament elèctric, mitjançant quatre grups electrògens instal·lats a diferents punts de la Vila, mentre detectava i arranjava un parell de centenars de metres de cablejat elèctric fins a la plaça de Santa Eulàlia.

Treballs de reaparació al carrer del Mestre Tomàs Cabeza