Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Diumenge 15/12/2019
Traducció automàtica

Gegants

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mobilitat, Ràdio Esparreguera Dilluns, 27 de novembre de 2017

Monbús podria perdre la concessió de la línia de bus Igualada-Barcelona

La Generalitat ha obert diversos expedients a la concessionària de la línia, després que una auditoria hagi confirmat les deficiències en el servei que fa anys denuncien els usuaris. Entre d'altres, que un 8% de les parades no es fan o que un 12% de les inspeccions dels vehicles són desfavorables

Concretament, l’auditoria ha comprovat que un 8% de les parades no es fan, que un 12% de les inspeccions dels vehicles són desfavorables i que la companyia fa canvis d’horaris sense avisar. Per tot això, al primer trimestre de 2018 la Generalitat vol iniciar un expedient de caducitat de la concessió, segons va anunciar divendres passat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.

La notícia ha estat acollida amb satisfacció pels ajuntaments afectats, Esparreguera, Igualada, Abrera, El Bruc i Castellolí, que des de fa mesos fan front comú. Finalment, al mes de març passat varen aconseguir que el departament de Territori i Sostenibilitat encarregués una auditoria, que ha donat la raó als usuaris. L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha dit en declaracions a l’emissora municipal que “el cas de la nostra vila és especialment greu perquè Monbús té el monopoli de la mobilitat. Fins i tot el transport urbà el fa la mateixa companyia, fruit d’aquesta concessió que emana de l’època pre-democràtica”.

La concessió acaba al 2028, però si aquest expedient prospera es rescindiria deu anys abans. El procés, però, pot ser llarg, amb previsibles recursos per part de Monbús. “La llei blinda jurídicament la concessió i, per tant, no és gens fàcil. Un cop s’aconsegueixi enretirar-la, caldrà iniciar els tràmits per fer una nova licitació pública”, ha dit l’alcalde d’Esparreguera.

En total, l’empresa té oberts en aquests moments dues desenes llargues d’expedients i, segons declaracions del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, recollides per la premsa aquest cap de setmana, “s’ha arribat a una situació límit pel que fa a la paciència de l’administració amb la concessionària”.


Els impulsors d’#hispanofail, satisfets
Presentada al gener passat, aquesta aplicació dissenyada sota l’auspici de la CUP ha visibilitzat el malestar dels usuaris, oferint la possibilitat de fer denúncies online sobre el servei. Joan Sánchez, creador de l’app, ha dit en declaracions a Ràdio Esparreguera que “hi havia la possibilitat que l’empresa es posés les piles, sabent que s’estava fent aquesta auditoria. Però no ha estat així: s’ha pogut comprovar que el servei és absolutament deficitari”.

Joan Sánchez assegura que les dades que recull l’auditoria s’apropen força de les que havia fet públiques #hispanofail. “En vuit mesos, hem recollit 700 denúncies d’esparreguerins. Gairebé un 30% dels usuaris que es queixen ho fan perquè el bus no ha passat”, ha explicat.

La companyia gallega Monbús va comprar Hispano Igualadina al 2008