Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dijous 21/11/2019
Traducció automàtica

Carrer Cavallers

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mobilitat, Política, Urbanisme Dimarts, 19 de juny de 2018

Rebuig municipal al projecte d’ampliació de l’autovia A-2

La majoria dels partits representats a l’Ajuntament d’Esparreguera expressen el seu rebuig al projecte del Ministeri de Foment que suposa una ampliació important de l’amplada de la calçada entre Martorell i Igualada. Un front comú dels municipis afectats comença a prendre forma

Els plànols que, de moment, ha mostrat el Ministeri de Foment suposaran afectacions importants per als barris de La Plana i el Barri Font, si més no a nivell de proximitat entre les cases i la calçada. No se sap amb seguretat, però, si afectarà directament algun habitatge. Eduard Rivas, alcalde d’Esparreguera, ha dit que “a priori, quan vàrem mantenir les primeres converses amb el Ministeri, semblava que la música no sonava malament, perquè donava respostes a reivindicacions històriques. Però un cop vist el traçat, hi ha una afectació sobre el territori que no podem compartir. Les solucions que s’aporten són pitjors que la situació actual”.

L’Ajuntament d’Esparreguera demanava, per a la sortida centre, una gran rotonda que no està contemplada, mentre que el projecte del Ministeri de Foment inclou un nus en forma de 8 que tindria un impacte directe, per proximitat, sobre les cases de La Plana. El govern municipal sosté que hi ha altres solucions més minimalistes i sense un impacte tan gran. Tampoc ha estat escoltada la petició d’incorporar una sortida més a l’autovia, que enllacés amb el polígon de Can Comelles i que permetés crear un nou accés per Can Rial i Mas d’en Gall.

Però una de les qüestions que més preocupa és la ubicació d’un gran aparcament per 350 camions que es situaria a l’entrada Sud. S’utilitzaria per casos d’emergència, en episodis de nevades, i la seva dimensió ha portat l’alcalde a qualificar-ho com de “bogeria”. Rivas ha dit també que la posició contrària al projecte és unànime entre els municipis afectats i ha fet una crida a un front comú. Paral·lelament, ha enviat una carta al nou ministre socialista, José Luis Ábalos, manifestant el desacord i demanant la creació d’una mesa de negociació.

Els plans del Ministeri de Foment es plasmen en dos projectes: el primer, que començaria de manera immediata i acabaria al 2020, afectaria sobretot als accessos de les entrades Centre i Sud d’Esparreguera; el segon es desenvoluparia a partir de l’any 2022. Tot plegat porta al regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Esparreguera, Rogeli de la Cruz, a considerar que “el projecte tindrà un impacte absolutament inadmissible en la qualitat de vida dels habitants d’Esparreguera. Ens indigna que no quedin reflectides les reivindicacions que diferents governs municipals, històricament, han traslladat al Ministeri”.

Per la seva banda, el primer tinent d’alcalde i portaveu d’ICV a l’ajuntament d’Esparreguera, Emmanuel Ortí, afirma que “el projecte va en contra de model de vila en què estem treballant. Volem potenciar l’element rural i, justament, des del Ministeri plantegen tot el contrari”.


Reaccions del partits de l’oposició

El principal grup de l’oposició a l’Ajuntament d’Esparreguera, la CUP, afirma que donarà suport al govern municipal si decideix oposar-se frontalment a l’ampliació de l’autovia. Raquel Montoya, portaveu de la CUP, demana que s’actuï de pressa per aturar el projecte i que es faci un front comú amb les altres poblacions afectades. “Sembla ser, de forma inexplicable, que el Ministeri de Foment té molta pressa, quan hi ha infraestructures inacabades a la nostra comarca des de fa anys”, ha dit.

Per la seva banda, el portaveu del Partit Demòcrata, Joan Paül Udina, ho qualifica de disbarat i demana un bloc comú d’ajuntaments afectats. “Amb la poca informació que tenim, creiem que es tracta de trinxar el territori basant-se en unes expectatives de necessitats de vies de comunicació per al trànsit que ens costen de veure”, diu Udina.

Ciutadans demana al govern municipal que, de manera immediata, prepari al•legacions al projecte. El portaveu del partit, Josep Maria González, defensa la via política: “Som escèptics amb les mobilitzacions. El que s’ha de fer és política, s’han de preparar al·legacions consensuades amb el màxim possible de municipis. No és el mateix presentar-les un alcalde sol que amb la resta dels pobles afectats”.

Esquerra Republicana, per la seva banda, advoca per constituir una plataforma unitària que organitzi mobilitzacions. La portaveu municipal, Montserrat Vilardosa, lamenta l’opacitat amb què s’ha actuat. “Estem parlant d’un territori que està al costat d’un Parc Natural. Ens afecta a tota la comarca i no només paisatgísticament, sinó també econòmicament. D’entrada, suposa una pèrdua de valor dels nostres habitatges”, ha dit Vilardosa.

Finalment, el portaveu municipal del Partit Popular, Carlos Garcia, assegura que l'ampliació de l'autovia és necessària, però "segurament no tindrà una dimensió tan gran. No crec que es faci una autovia de deu carrils, cal esperar perquè el projecte encara pot variar de manera important".

Autovia A-2 al seu pas per Esparreguera