Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Diumenge 16/12/2018
Traducció automàtica

OAC

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Govern Obert, Oficina d'Atenció Ciutadana, Policia Local Dijous, 28 de juny de 2018

L’Ajuntament vol millorar la qualitat de la gestió administrativa

És una mesura recollida al Pla d’Actuació Municipal, el PAM, i suposa la creació, de moment, de les Cartes de Serveis de l’OAC i de la Policia Local. Properament també s'engegarà el procés als Serveis Socials

Amb l’objectiu d’impulsar la qualitat en la gestió administrativa, l’ajuntament està iniciant l’elaboració de les anomenades Cartes de Servei. El procés s’ha iniciat ja per als serveis de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i de la Policia Local, i continuarà properament amb els Serveis Socials municipals.

La Carta de Serveis defineix el servei que es presta, les línies que el composen, els canals de prestació i el servei a nivell tècnic. Per elaborar-les, la primera actuació és la realització d’enquestes als usuaris de l’OAC i de la Policia Local.

La Policia Local lliura els qüestionaris a la pròpia caserna entre les persones que hi acudeixen per realitzar qualsevol gestió. En el cas de l’OAC, es lliuren a les hores de més afluència de públic. Es preveu realitzar-los els dilluns, dimecres i divendres, d’11 a 13 hores del 18 de juny fins el 6 de juliol. L’enquesta es podrà omplir de forma presencial o electrònica. Es realitzarà durant tres setmanes i els seus resultats serviran per establir indicadors de qualitat.

Maria Mas, regidora de Planificació, Qualitat i Govern Obert de l’Ajuntament, ha destacat que “es tracta d’una eina útil que té el seu primer pas en unes enquestes que han de contestar els ciutadans sobre aquests serveis. L’objectiu final de l’Ajuntament és millorar la gestió administrativa”.

La regidora ha explicat com s’elaboren aquestes cartes de serveis que pretenen com a objectiu principal identificar els aspectes que cal millorar, arran de l’anàlisi d’aquestes enquestes. Després de fer el buidatge d’aquestes enquestes i d’analitzar la informació interna d’aquests serveis, comença un altre procés que consisteix en elaborar una sèrie d’indicadors que complementin totes aquestes dades per obtenir uns cànons mínims exigibles de qualitat.

Mas ha destacat que la Llei de Transparència obliga a fer aquestes cartes de serveis, que tenen una llarga tramitació administrativa pel seu caràcter normatiu, encara que ha admès que moltes Administracions no les han començat a fer.

Més informació:
En aquest enllaç podeu trobar l’enquesta de l’àmbit de l’OAC

En aquest enllaç podeu trobar l’enquesta de l’àmbit de la Policia Local

L'Oficina d'Atenció Ciutadana és un dels primers serveis municipals que tindrà una Carta de Serveis