Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dimarts 21/05/2019
Traducció automàtica

El Puig

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mediació Divendres, 15 de març de 2019

L’Ajuntament torna a oferir el Servei de Mediació Ciutadana d’Esparreguera

Es tracta d'un servei municipal gratuït, gestionat per l'empresa Vincle, que vol millorar la convivència dels esparreguerins i les esparreguerines fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes

L’Ajuntament d’Esparreguera torna a oferir des d’aquesta setmana el Servei de Mediació Ciutadana, que va estar uns mesos aturat pendent de licitar-se. Es tracta d’un servei municipal gratuït, que té com a objectiu millorar la convivència dels esparreguerins i les esparreguerines, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes. Aquest servei forma part de la regidoria de Convivència i està gestionat per l’empresa Vincle (Associació per la Recerca i Acció Social SL).

Una de les principals eines que s’ofereix des d’aquest servei és la mediació, un procés de diàleg, en el qual les persones participants es comuniquen per escoltar-se i comprendre’s, de manera que poden resoldre situacions de conflicte per elles mateixes, amb el suport d’un tercer imparcial, la persona mediadora. “Atenem qualsevol tipus conflicte derivat de les relacions personals i la convivència”, explica la mediadora de Vincle, Elena Fita. En aquest sentit poden resoldre’s a través de la mediació conflictes entre veïns, entre familiars, problemes relacionats amb la convivència entre veïns i establiments comercials, així com dificultats en les relacions a nivell escolar o dins d’entitats i associacions.

Per a poder sol·licitar el servei cal que una de les parts interessades en la mediació així ho demani i que tingui algun vincle amb Esparreguera. Per fer-ho cal demanar cita prèvia adreçant-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o al mateix Servei de Mediació. El servei està ubicat a la segona planta de Can Pasqual i el seu horari d’atenció és dilluns de 10 del matí a 8 de la tarda, dimecres de 8 del matí a 6 de la tarda i divendres de 9 del matí a 2 del migdia.

El número de sessions necessàries varia en funció de cada cas, però sempre és el mediador qui gestiona les sessions, les dirigeix i organitza els temps. Generalment les sessions individuals tenen una hora de durada i les conjuntes una hora i mitja. Elena Fita subratlla que “la mediadora és una persona neutral i imparcial, tot el procés és confidencial i la mediació sempre és voluntària”.

Esparreguera ja va disposar durant el 2014 d’un servei de mediació itinerant de la Diputació de Barcelona i des del 2016 fins a l’abril del 2018 també es va oferir un servei de mediació estable, que durant el 2017 va gestionar 84 sol·licituds de mediació. Ara, després de fer-se la licitació per als propers dos anys, serà l’empresa Vincle, guanyadora del procés, qui gestionarà aquest servei.

És un servei municipal gratuït per millorar la convivència