Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dimarts 16/07/2019
Traducció automàtica

Camp de futbol del C.E.Esparreguera

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Govern Obert Dijous, 21 de març de 2019

Esparreguera aprova l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica

La norma promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal i consolida la transparència en la gestió municipal. Va ser aprovada en el darrer ple per tots els grups municipals, excepte la CUP, que es va abstenir

L’Ajuntament d’Esparreguera ha aprovat l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, que promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal i consolida la transparència en la gestió municipal. La norma va ser aprovada en el darrer ple municipal, celebrat el 13 de març, amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte la CUP, que es va abstenir. L’Ordenança es troba actualment en període d’exposició pública.

La norma adapta la legislació catalana i estatal vigent en matèria de transparència i administració electrònica. En matèria d’administració electrònica, la norma regula els instruments fonamentals per a l’accés electrònic a les administracions públiques: el Portal d’Internet, la Seu Electrònica, el Registre Electrònic General, l’Oficina d'Assistència en Matèria de Registres i el Tauler d’Edictes Electrònic. La incorporació d’aquestes eines en l’Ajuntament millora l’eficiència administrativa, al temps que ha de permetre una gestió íntegrament electrònica de les tasques d’informació i comunicació amb la ciutadania per a la gestió dels expedients administratius.

L’Ordenança regula també l’ús dels diferents mitjans d’identificació i signatura electrònica i el funcionament dels diferents mitjans i eines electròniques per adaptar els serveis i procediments administratius a les tecnologies més eficients, i desplegar l’administració electrònica en les millors condicions possibles per a la ciutadania. Així mateix, amplia els obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l’Ajuntament per a realitzar qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, afegint-hi als grups municipals els electes locals i els representants sindicals. També especifica mecanismes per canalitzar l’obligatorietat dels treballadors públics en l’ús dels mitjans electrònics i regula les condicions d’ús de la factura electrònica en les relacions entre proveïdors de béns i serveis i l’Ajuntament.

En matèria de transparència, l’ordenança preveu la creació de la Unitat de Transparència i Informació amb funcions de supervisió de la transparència activa i tramitació de la transparència passiva, així com de seguiment i avaluació de l’acompliment de les obligacions. També regula el Portal de la Transparència, com a espai d’internet per a difondre la informació pública, el procés per a l’exercici del dret d’accés a la informació pública i mesures de foment de la participació ciutadana a través dels mitjans electrònics.

Prèviament a l’elaboració de l’avantprojecte de l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, el juliol de 2018, es va fer una consulta pública durant la qual els ciutadans, les organitzacions i les associacions van poder fer arribar les seves opinions sobre la nova normativa a l’Ajuntament. L’Ordenança, que actualment es troba en període d’exposició publica, entrarà en vigor quan s’aprovi d’acord amb procediment de règim local. Tot i això, alguns aspectes com el registre electrònic d’apoderaments, el registre electrònic general, el registre de funcionaris habilitats, el portal d’internet i l’arxiu únic electrònic tenen un moratòria fins al 2 d’octubre de 2020.

La norma va ser aprovada en el darrer ple municipal