Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dimarts 19/11/2019
Traducció automàtica

Faroles Plaça Esglèsia

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Educació, Ràdio Esparreguera Dimecres, 18 de setembre de 2019

L’Escola Bressol Coloraines enceta el curs amb el projecte d’Espais de Lliure Circulació

L’objectiu d’aquest projecte és ampliar els espais de llibertat dels infants, oferint-los l’oportunitat d’escollir l’ambient de joc per a potenciar totes les seves capacitats. Un total de 141 infants de 0 a 3 anys han iniciat el curs a les dues escoles bressol municipals d’Esparreguera

L’Escola Bressol Municipal Coloraines ha començat el curs amb la implementació d’un nou projecte de centre, els Espais de Lliure Circulació. Es tracta d’ambients amb diferents propostes d’activitats que els infants poden escollir lliurement segons els seus interessos. Una proposta que també es duu a terme a l’EBM Cucurugua, però que només es realitza un cop a la setmana per limitacions d’espai. Aquest curs les dues escoles bressol municipals d’Esparreguera compten amb un total de 141 infants de 0 a 3 anys matriculats. Hi ha llista d’espera per a les classes de nadons i P1, però encara queden places lliures per a P2.

En referència als Espais de Lliure Circulació, la directora de l’Escola Bressol Municipal Coloraines, Fina Demures, ha explicat, en declaracions a Ràdio Esparreguera, que “amb aquets projecte els infants són els protagonistes quan interactuen amb els diferents materials, circulen lliurement pels espais i duen a terme les seves pròpies activitats. El paper de l’equip de mestres del centre és observar, reestructurar els espais i vetllar pel respecte de les normes”. “Així sense renunciar a la seva aula de referència, els infants aprenen al seu ritme i la diversitat és viscuda com una riquesa per a l’intercanvi i la cooperació”, ha subratllat. En aquets sentit, ha destacat que “el període d’adaptació que tots els infants estan portant a terme aquests primers dies està anant molt bé, gràcies a aquest projecte”. Ja fa tres anys que l’equip docent del centre treballa en aquest projecte, “duent a terme diferents tastets i també formant a totes les mestres de l’escola”, i en aquets curs ja l’han consolidat com un projecte de centre.

A l’EBM Cucuruga també van iniciar l’any passat els Espais de Lliure Circulació. La directora de l'EBM Cucuruga, Fàtima Tovar, ha afirmat que “estan destinats als infants més grans, perquè puguin anar a diferents espais on es treballen diferents àrees: artística, experimental, construcció, manipulació... és un projecte que volem consolidar aquest any”. “Ho fem un dia a la setmana per un tema d’espais, el nostre edifici té dues plantes i, alhora de fer activitats, és diferent que si tens una planta baixa que surts directament al pati. L’espai físic et dona també unes eines per treballar, que fan que el projecte educatiu d’un centre sigui d’una manera o d’una altra”.

A les escoles bressol el curs ha començat amb un total de 141 infants matriculats. A la Coloraines hi ha 72 alumnes, en dues aules de P1 i 3 de P2. I la Cucurugua hi ha 69 nens i nenes, distribuïts en un grup de nadons, dos de P1 i dos de P2. A nadons i a P1 hi ha llista d’espera, però a les classes de P2 hi ha places disponibles en els dos centres, perquè la ratio augmenta fins a 20 alumnes per aula (a nadons és de 8 i a P1 de 13).

Una de les novetats d’aquest curs és la implementació de la tarifació social. Les dues directores coincideixen en afirmar que “no hem rebut queixes, però sí que la gent pregunta”. Fàtima Tovar destaca que “està clar que tots els inicis són difícils i costa posar en funcionament aquest nou sistema, que és complex, i la gent té dubtes”. Per la seva banda, Fina Demures apunta que “hi ha gent que li està molt bé, a d’altra no tant, però s’ha fet buscant el bé general”.

L'Escola Bressol Coloraines treballa des de fa tres anys en aquest projecte