Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Divendres 16/04/2021
Traducció automàtica

Font i campanar

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Gent Gran, Serveis Socials Dimecres, 11 de desembre de 2019

Les persones usuàries valoren com a excel·lent el servei de teleassistència municipal

Les 250 persones enquestades destaquen l’amabilitat i la rapidesa de l’atenció, però consideren que podria millorar el temps d’espera des de la sol·licitud del servei fins a la seva instal·lació al domicili i la cobertura de l’equip

Les persones usuàries del servei de teleassistència valoren com a excel·lent aquesta prestació municipal, amb una puntuació global de 9,5 sobre 10. Aquesta dada es desprèn de l’enquesta realitzada per l’Institut DEP a 250 persones usuàries del servei, de les 560 que hi ha a Esparreguera. Els aspectes més ben valorats són l’amabilitat i la informació que els teleoperadors i teleoperadores els proporcionen, la rapidesa en què els contacten i la facilitat d’ús de l’aparell. En canvi, els aspectes que consideren que necessiten millorar són el temps d’espera des de la sol·licitud del servei fins a la instal·lació al domicili de la telealarma i la cobertura de l’equip de teleassistència, tant dins com fora de casa.

La coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania i regidora de Gent Gran de l’Ajuntament d’Esparreguera, Maria Vallejo, ha explicat que “aquesta enquesta és un pas previ per a l’elaboració de la carta de servei de la teleassistència municipal, és el punt de partida per a conèixer en quines condicions es presta el servei i què podem millorar o modificar”. Aquesta prestació, que es realitza a través d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, té actualment 560 persones usuàries al municipi i hi ha 30 persones en llista d’espera.

El perfil de les persones usuàries indica que 7 de cada 10 són dones i tenen una mitjana d’edat de 81,8 anys. Pel que fa al barri, la major part resideixen al nucli urbà (39,2%), seguit del Barri Font (20%) i La Plana (16,8%). Els aspectes més ben valorats són aquells que tenen a veure amb els teleoperadors i teleoperadores, especialment la seva amabilitat i la informació que els proporcionen, que obtenen un 9,8 de mitjana. També destaquen la rapidesa en contactar una vegada es prem el botó (9,7); la informació proporcionada pels tècnics que instal·len l’aparell domiciliari sobre el funcionament (9,5) i la simplicitat del tràmit per a poder sol·licitar el servei (9,1).

Pel contrari, l’aspecte que rep una valoració més baixa és el temps d’espera des de la sol·licitud del servei fins a la instal·lació al domicili de la telealarma, amb un 8,9 de mitjana. Maria Vallejo explica que “les sol·licituds que rebem es prioritzen segons uns criteris predeterminats i així es configura la llista d’espera. Si la prioritat és alta, se sol trigar 1 mes o 1 mes i mig a instal·lar aquest servei”. En aquest sentit, el 60,8% de les persones enquestades consideren que l’espera hauria de ser inferior a un mes.

Pel que fa a l’aparell de teleassistència, tant el seu funcionament i manteniment com la facilitat d’ús són valorats molt positivament, amb un 9,8 i un 9,7 respectivament. Les persones enquestades destaquen que aquest servei els proporciona tranquil·litat a elles i a les seves famílies, i que els permet sentir-se més segures en cas d’emergència. També apunten que poden seguir vivint a casa de manera independent i que se senten més acompanyades. Tot i que la gran majoria de les persones enquestades afirmen que no cal millorar res del servei (62%), quan sí que es fan demandes de millora, l’aspecte més mencionat és que l’equip de teleassistència pugui tenir més cobertura, tant dins com fora de casa.

A Esparreguera hi ha 560 persones usuàries del servei de teleassistència. Foto: Diputació de Barcelona