Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dijous 02/07/2020
Traducció automàtica

OAC

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Treball i Formació Dimecres, 8 de gener de 2020

L’Ajuntament incorpora 10 nous treballadors temporals a través dels Plans d’Ocupació

En la selecció dels perfils contractats destaquen els de professionals dedicats a la neteja, amb quatre operaris adscrits a la brigada municipal, un netejador d’edificis i dos agents cívics que vetllaran pel bon ús de l’espai públic i dels contenidors de residus; a més també hi ha dos auxiliars forestals i una administrativa

L’Ajuntament d’Esparreguera ha contractat 10 persones a través dels Plans d’Ocupació subvencionats pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que s’han incorporat al consistori el 30 de desembre de 2019. Es tracta de quatre operaris i operàries de neteja i jardineria, una administrativa, dos auxiliars forestals, dos agents cívics i un netejador d’edificis. Tots els contractes són a jornada completa i tenen una durada de sis mesos, a excepció dels perfils administratiu i d’agents cívics que són anuals. La subvenció atorgada pel SOC i el Fons Social Europeu per a l’execució d’aquest Programa de treball i formació 2019 és de 126.368 euros.

La tècnica de la regidoria d’Ocupació de l’Ajuntament d’Esparreguera, Yolanda Manresa, explica que “les persones contractades estaven en situació de desocupació, no percebien cap tipus de prestació, subsidi o ajut i s’ha tingut en compte especialment que fossin aturats de llarga durada, major de 52 anys i que es trobessin en situació de vulnerabilitat, no només social si no també d’accés al mercat laboral”. Al departament de Treball i Formació s’ha adscrit l’auxiliar administrativa, que té un contracte anual i s’encarregarà de la gestió administrativa i documental d’aquest programa finançat pel SOC, però també realitzarà suport al departament en aspectes d’atenció al públic i administració.

L’Àrea de Territori i Sostenibilitat és la que incorpora més treballadors: els dos auxiliars forestals que s’han contractat per sis mesos i faran tasques de desbrossat, neteja de camins i manteniment de franges perimetrals; el netejador d’edificis municipals i els quatre operaris de neteja i jardineria que faran de suport a la brigada municipal fent tasques de manteniment i neteja viària. Finalment, els dos agents cívics estaran coordinats per la Policia Local i durant un any vetllaran pel compliment de l’Ordenança de Civisme detectant incidències i informant a la ciutadania per a garantir un bon ús de l’espai públic, la correcta utilització dels contenidors i el respecte a la normativa referida als gossos en la via pública.

La primera tinenta d’alcaldia i coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, María Vallejo, ha subratllat que “en aquesta convocatòria dels Plans d’Ocupació hem fet especial èmfasi en perfils que incideixin en la neteja viària de la vila i amb aquest objectiu hem contractat quatre operaris especialistes i dos agents cívics que vetllaran per la conservació dels espais públics i per l’ús correcte dels contenidors i la recollida selectiva”. Segons la regidora “això se suma a d’altres accions que l’Ajuntament ha emprès per a millorar la neteja, com l’ampliació de la disponibilitat horària d’una persona de la brigada municipal i el nou contracte de neteja viària, que entrarà en vigor el proper mes de febrer, i que complementarà el treball de la brigada actuant als barris de Mas d’en Gall i Can Rial i en els polígons industrials”.

Entre els contractats hi ha quatre operaris i operàries de neteja i jardineria