Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dimarts 07/07/2020
Traducció automàtica

Can Comelles 2

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mobilitat Dijous, 27 de febrer de 2020

L’Ajuntament demanarà a Renfe un bus llançadora fins a l’estació de Castellbisbal

El consistori canalitzarà la petició a través de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i en cas de no prosperar estudiarà l’impuls d’una mancomunitat per explotar la connexió per carretera de diferents municipis amb l’estació de Renfe de Castellbisbal

L’Ajuntament d’Esparreguera demanarà a Renfe Rodalies que estableixi un bus llançadora entre el municipi i l’estació de Castellbisbal, a l’estil del bus de connexió amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat d’Olesa. La petició es durà a terme amb el suport de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), després que la setmana passada ho acordessin així l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, representants dels serveis jurídics de l’AMTU i el regidor de Junts per Esparreguera, Jordi Mestres, que va actuar com a facilitador de la trobada.

La iniciativa depèn ara de noves reunions que ha de mantenir l’AMTU amb Renfe i el propi Ajuntament amb Renfe. La qüestió podria avançar ràpidament si de cara als nous pressupostos de la Generalitat de Catalunya el contracte programa entre l’administració catalana i Renfe contempla aquest nou servei de bus llançadora per a Esparreguera i altres poblacions de l’entorn. Es dona el cas que en tractar-se d’un servei vinculat directament al transport ferroviari aquest no entraria en conflicte per possible competència amb la concessió per carretera de Monbús en la línia Igualada-Barcelona.

Si aquesta via no avança, s’insistirà en una alternativa que també es va posar sobre la taula durant la reunió amb l’AMTU: crear una mancomunitat de municipis, que hauria de sumar més de 50.000 habitants, per tal de prestar el servei de transport. El problema d’aquesta alternativa és que cal el vist-i-plau de la Generalitat de Catalunya. L’any passat ja hi va haver contactes en aquest sentit amb els ajuntaments de les poblacions afectades per la línia de Monbús -Igualada, El Bruc, Collbató, Esparreguera, Abrera i Martorell- incloent-hi també Olesa.

D’altra banda, l’Ajuntament ha encarregat a l’AMTU un estudi, que realitzarà l’empresa Deloitte, per a cercar noves solucions per al bus urbà d’Esparreguera. Es tracta d’estudiar la viabilitat d’un servei a demanda, que ja funciona en altres poblacions i que està donant bons resultats com a alternativa a la línia de transport regular, adaptant les solucions de mobilitat a la situació i freqüència de viatge de les persones. L’Ajuntament d’Esparreguera ja ha traslladat a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà tot l’expedient del bus local, amb el seu cost i horaris, a l'espera d’una proposta. Eduard Rivas diu que aquesta opció permetria escapar de l’actual concessió, obligada, a Monbús.

L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, I el regidor de Junts per Esparreguera, Jordi Mestres