Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dijous 09/04/2020
Traducció automàtica

Montserrat

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Mobilitat Dijous, 27 de febrer de 2020

L’Ajuntament demanarà a Renfe un bus llançadora fins a l’estació de Castellbisbal

El consistori canalitzarà la petició a través de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i en cas de no prosperar estudiarà l’impuls d’una mancomunitat per explotar la connexió per carretera de diferents municipis amb l’estació de Renfe de Castellbisbal

L’Ajuntament d’Esparreguera demanarà a Renfe Rodalies que estableixi un bus llançadora entre el municipi i l’estació de Castellbisbal, a l’estil del bus de connexió amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat d’Olesa. La petició es durà a terme amb el suport de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), després que la setmana passada ho acordessin així l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, representants dels serveis jurídics de l’AMTU i el regidor de Junts per Esparreguera, Jordi Mestres, que va actuar com a facilitador de la trobada.

La iniciativa depèn ara de noves reunions que ha de mantenir l’AMTU amb Renfe i el propi Ajuntament amb Renfe. La qüestió podria avançar ràpidament si de cara als nous pressupostos de la Generalitat de Catalunya el contracte programa entre l’administració catalana i Renfe contempla aquest nou servei de bus llançadora per a Esparreguera i altres poblacions de l’entorn. Es dona el cas que en tractar-se d’un servei vinculat directament al transport ferroviari aquest no entraria en conflicte per possible competència amb la concessió per carretera de Monbús en la línia Igualada-Barcelona.

Si aquesta via no avança, s’insistirà en una alternativa que també es va posar sobre la taula durant la reunió amb l’AMTU: crear una mancomunitat de municipis, que hauria de sumar més de 50.000 habitants, per tal de prestar el servei de transport. El problema d’aquesta alternativa és que cal el vist-i-plau de la Generalitat de Catalunya. L’any passat ja hi va haver contactes en aquest sentit amb els ajuntaments de les poblacions afectades per la línia de Monbús -Igualada, El Bruc, Collbató, Esparreguera, Abrera i Martorell- incloent-hi també Olesa.

D’altra banda, l’Ajuntament ha encarregat a l’AMTU un estudi, que realitzarà l’empresa Deloitte, per a cercar noves solucions per al bus urbà d’Esparreguera. Es tracta d’estudiar la viabilitat d’un servei a demanda, que ja funciona en altres poblacions i que està donant bons resultats com a alternativa a la línia de transport regular, adaptant les solucions de mobilitat a la situació i freqüència de viatge de les persones. L’Ajuntament d’Esparreguera ja ha traslladat a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà tot l’expedient del bus local, amb el seu cost i horaris, a l'espera d’una proposta. Eduard Rivas diu que aquesta opció permetria escapar de l’actual concessió, obligada, a Monbús.

L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, I el regidor de Junts per Esparreguera, Jordi Mestres