Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Diumenge 25/10/2020
Traducció automàtica

Detall Campanar

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Urbanisme Dimecres, 14 d'octubre de 2020

El POUM passarà per una segona aprovació inicial per l’informe desfavorable de Fomento

El Ministeri ha presentat al·legacions en contra de la creació de les anelles viàries sobre l’A2 previstes inicialment en el planejament amb l'argument que la infraestructura no és de competència municipal. L’Ajuntament ja ha resolt tècnicament totes les al·legacions presentades i actualment s’estan incorporant al document que caldrà portar a la segona aprovació inicial

L’Ajuntament portarà el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) d’Esparreguera a una segona aprovació inicial a causa de l'informe desfavorable del Ministeri de Fomento. Aquest informe, que és preceptiu per a la validesa del planejament, s’oposa a la creació de les anelles viàries previstes inicialment a les entrades nord i sud del municipi a l’A2, una via que és de competència estatal. Actualment el consistori ja ha resolt tècnicament el centenar d’al·legacions presentades durant el període d’exposició pública posterior a la primera aprovació inicial i ara l’equip redactor les està incorporant al document que caldrà tornar a sotmetre a aquest tràmit per part del Ple Municipal. De cara a la nova aprovació inicial, també caldrà actualitzar els informes mediambiental i de viabilitat econòmica per a integrar-los novament en el pla. La previsió és que l’aprovació inicial del POUM es pugui tornar a votar en sessió plenària entre finals d’aquest any i principis del 2021.

El coordinador de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Rogeli de la Cruz, ha explicat que “arrel d’una al·legació presentada pel Ministeri de Fomento, que és absolutament vinculant i determinant per a la validesa del POUM, hem hagut de modificar el plantejament de les anelles dels accessos nord i sud d’Esparreguera que afectaven a l’A2, perquè des del Ministeri apunten que no són competència del POUM”. La creació d’aquestes dues anelles viàries i els seus corresponents carrils d’acceleració resoldria el pas entre banda i banda de l’autovia, milloraria la fluïdesa de la mobilitat i suposaria una agilització de la incorporació del trànsit a l’A2. Tot i això, dibuixa una actuació sobre una infraestructura que no és municipal i que el govern espanyol es plantejava ampliar, un projecte que actualment està aturat però al qual l’Ajuntament d’Esparreguera s’hi oposa.

El nou planejament elaborat pel consistori suprimeix les dues anelles i s’adequa al Pla director urbanístic d’infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera, aprovat el passat mes de juliol. “Ara ja hem reconduït el POUM per a poder tenir la validació de Fomento, però això implica que hem d’anar a una nova aprovació inicial perquè si no el document tindria un defecte de forma i seria nul de ple dret”, ha subratllat Rogeli de la Cruz. En el mateix sentit s’ha pronunciat l'alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, qui ha assegurat que “volem ser més garantistes i no repetir errors del passat” i ha recordat que el darrer POUM, elaborat en el mandat de l’alcalde Xavier Sitjà, es va declarar nul de ple dret perquè hi faltava un informe preceptiu mediambiental. “Ara no ve de 2 mesos quan portem 9 anys sense POUM, el que és important és que fem bé les coses i que la ciutadania estigui d’acord amb el planejament que fem”, ha subratllat l’alcalde en declaracions al programa Línia Directa de Ràdio Esparreguera.

El POUM es va aprovar inicialment en el ple del mes de maig de 2019 i durant el període d’exposició pública, que es va establir en 4 mesos, es van presentar noranta-nou al·legacions, majoritàriament de particulars però també d’associacions de veïns i veïnes, de formacions polítiques i d’entitats. Rogeli de la Cruz ha apuntat que “s’han estimat pràcticament totes les al·legacions, ja han estat informades tècnicament i la seva resolució s’ha d’incorporar al document, tasca que ara està executant l’equip redactor”. Així mateix, també caldrà actualitzar els informes mediambiental i de viabilitat econòmica per a incorporar-los novament a l’expedient del nou planejament urbanístic. Abans de la primera aprovació inicial aquests dos informes es van fer a través d’un servei que prestava la Diputació de Barcelona. Ara però, aquest ja ha finalitzat i el consistori està gestionant un contracte menor per assumir-ne la redacció.

El coordinador de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat ha apuntat que “la intenció política és poder fer la segona aprovació inicial abans que acabi l’any, però la declaració de l’Estat d’Alarma, l’aturada dels terminis administratius i diverses qüestions de caire tècnic han alterat els tempos i el calendari previst, esperem que com a màxim al primer trimestre del 2021 puguem fer l’aprovació inicial”. Després la segona aprovació inicial s’obrirà de nou un termini d’exposició pública, però “suposem que no suposarà un endarreriment notable en el procés, perquè com que s’han estimat la majoria d’al·legacions de la primera fase, preveiem que el número d’al·legacions sigui bastant menor”. Un altre aspecte a tenir en compte és que el contracte amb l’actual equip redactor del POUM s’ha prorrogat per un any més. Rogeli de la Cruz ha apuntat que “en aquest any hauríem d’intentar acabar tot el procés, és a dir, l’aprovació definitiva hauria de ser a finals de 2021”. Tot i això, l’alcalde d’Esparreguera ha assegurat que la finalització del contracte no serà un obstacle per a l’aprovació del pla: “No correrem a fer un POUM perquè el contracte acabi, si és necessari ja farem el que jurídicament faci falta per a poder seguir amb el procés”.

El Ministeri de Fomento s'oposa a la creació de les anelles viàries sobre l’A2