Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dissabte 21/09/2019
Traducció automàtica

Carrer Cavallers

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Àmbit general

Pateixo problemes de soroll

Si teniu problemes relacionats amb sorolls provinents de la via pública o d'un domicili o establiment i considereu que no s'ajusten als preceptes de l'Ordenança Municipal de Convivència, feu el següent:

1. Intenteu localitzar el focus del soroll i, en primer terme, dialogueu amb la persona responsable de la molèstia.

2. En cas que no aconseguiu que el soroll desaparegui, truqueu a la Policia Local per tal de solucionar el problema al moment.

3. Si tot i l'actuació policial es mantenen les molèsties que patiu, presenteu un escrit a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament, reflectint que hi ha hagut una intervenció policíaca i aportant-hi tot tipus de prova que pugueu adjuntar per demostrar els fets que us ocorren.

Sonòmetre


He trobat o he vist un gos abandonat

Si heu vist un gos que pot estar abandonat o perdut, truqueu a la Policia Local. La Policia ho comprovarà, intentarà localitzar el propietari del gos mitjançant la lectura del microxip o avisarà el servei de recollida d'animals abandonats si fos necessari.


Tinc un cotxe vell que vull donar de baixa

Per donar de baixa un vehicle, aquest s'ha de lliurar a un gestor autoritzat de residus. A Esparreguera n'hi ha dos:


Desguaces Esparreguera S.L.

Ctra. N-II, Km. 577
Telèfon: 93 777 47 51


Reciclatges S.L.

Carrer de les tres rieres, 7
Telèfon: 93 777 28 08


He vist un cotxe que podria estar abandonat

Podeu trucar a la Policia Local i, quan sigui possible, s'enviarà un policia per comprovar l'estat del vehicle i si ha estat robat s'avisarà el propietari o en cas contrari se'n farà el seguiment per si pogués estar abandonat.

El procés per retirar un vehicle que podria estar abandonar no és immediat. La llei prescriu uns terminis que es perllonguen durant unes setmanes.

Només es podrà retirar immediatament un vehicle abandonat en casos molt concrets (vidres trencats, manca de rodes, obert, etc.).

Cotxe abandonat


La grua m'ha retirat el cotxe

Per recollir el vostre vehicle retirat per la grua municipal per estacionament indegut o abusiu a la via pública haureu d'anar a l'oficina de la Policia Local, abonar les taxes que corresponguin i acreditar que en sou el titular o que aquest us ha autoritzat a recollir-lo.

Aquesta autorització s'entén atorgada si disposeu de les claus del vehicle i podeu acreditar la vostra identitat.


Necessito un informe d'actuació de la Policia Local

Podeu demanar un informe sobre una actuació de la Policia Local mitjançant l'OAC de l'Ajuntament. L'import de la taxes que haureu d'abonar serà diferent segons el tipus d'informe que demaneu.


Vull fer una queixa, suggeriment o mostrar agraïment per una actuació de la Policia

Podeu adreçar-vos a l'oficina de la Policia Local, on us atendrà un comandament, escoltarà el que digueu i us oferirà un imprès per tal que ho pugueu exposar per escrit. Si ho desitgeu, rebreu una resposta en el termini màxim de 15 dies.

També podeu realitzar les vostres queixes i suggeriments enviant un correu electrònic a la Policia Local.

Agent


Al meu carrer hi ha un fanal que no funciona

1. Podeu comunicar-ho per telèfon o per correu electrònic a la Policia Local o a l'OAC de l'Ajuntament.

2. Podeu introduir la incidència a través d'una aplicació elaborada pels Sistemes d'Informació de l'Ajuntament d'Esparreguera.

Per accedir a l'aplicació heu de prémer l'enllaç www.esparreguera.cat/incidencies i, a continuació, el botó Sóc un ciutadà.


Una persona ha trucat a casa meva i diu que és operari de la companyia de gas i ve a fer-me la revisió

Hem de saber que la comprovació tècnica obligatòria (revisió periòdica) és cada 5 anys per a gas butà i 5 anys per a gas natural. Pel que fa a Gas Natural, té el monopoli de les revisions, per tant, només les pot fer la mateixa empresa. Sempre ens hem d'assegurar que hagi passat el temps necessari per fer una nova revisió. Si no ha caducat el certificat, no tenim cap obligació de fer-la.

La revisió genera un document anomenat Certificat de Revisió Periòdica, estès per la persona autoritzada (ha de tenir carnet d'instal·lador de gas) que ha dut a terme la revisió. També s'hi especifiquen les condicions en què es troba la instal·lació i, si s'escau, la correcció dels defectes que podien haver-s'hi trobat. El lliurament del Certificat obligatori va implícit en el cost de la revisió. A més a més, el document ens servirà per controlar la periodicitat de les revisions i sempre s'ha de guardar l'últim fins que no ens toqui torna a fer la nova revisió.

Gas natural

La revisió només la pot fer un instal·lador autoritzat o empresa instal·ladora autoritzada, per això sempre els hem de demanar el carnet acreditatiu autoritzat per la Direcció General d'Energia i Mines (DGEM) on figura el nom seu i el DNI i el nom de l'empresa on treballa i el seu registre.

Sempre, abans de permetre l'entrada a casa nostra, hem de comprovar la identitat del instal·lador telefonant a la Direcció General d'Energia i Mines (DGEM) 93 484 94 00. Horari de 8 a 15 hores de dilluns a divendres i els dimarts de 4 a 2/4 de 7h (durant tot l'any, però, no treballem els dimarts a la tarda durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre). Un cop ens hem informat de l'esmentat anteriorment, hem de preguntar què ens costarà la revisió (ja que el preu no està fixat) i, si ens sembla correcte, decidirem si volem els seus serveis o els d'una altra empresa, ja que som lliures d'escollir tant l'empresa com l'instal·lador. El més segur és treballar amb un instal·lador de confiança sempre que aquest disposi del carnet de gas.

En gas butà no son revisables els aparells movibles com una estufa o una cuina (aquelles que es poden separar de la paret). En aquests aparells, nosaltres mateixos podem canviar la goma quan estigui caducada. Si el regulador es fa malbé el podem adquirir en una ferreteria. Si amb tot això no funcionés l'estufa o la cuina, hauríem de trucar als serveis d'assistència tècnica de la marca de l'aparell.

Si malgrat aquestes instruccions caiguéssim en algun engany, cal denunciar els fets a la Direcció General d'Energia i Mines, al carrer de Provença, 339 (08037) de Barcelona, telèfon 93 484 94 00, mitjançant un escrit explicant els fets i adjuntant fotocòpia de tots els documents que l'empresa instal·ladora us hagi lliurat. Això serveix per iniciar un expedient sancionador per poder retirar el carnet a l'instal·lador i el registre a l'empresa.

També, si considereu que heu estat víctima d'una estafa, podeu denunciar-ho a la Policia Local o als Mossos d'Esquadra, com qualsevol altre delicte o falta penal.

En cas de dubte podeu trucar a la Policia Local (93 777 55 77) o als Mossos d'Esquadra (112).

Si no es pot fer la consulta telefònica per esbrinar si l'empresa que es presenta a casa de l'usuari està autoritzada o no i com treballa, no se l'ha de deixar entrar i se'ls ha de demanar que tornin un altre dia. És de suposar que, si van de bona fe, tornaran.