Benvinguts al web de l'Ajuntament d'Esparreguera - Dilluns 29/11/2021
Traducció automàtica

Vista des de Can Pasqual

Ajuntament d'Esparreguera

Butlletí electrònic

De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.

Si ets menor de catorze anys es requereix el consentiment dels pares o tutors.

 Declaro que he llegit i accepto l'Avís legal.

També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:

Ràdio Esparreguera Dimarts, 24 de novembre de 2015

Esparreguera tindrà Pla de Mobilitat Urbana en pocs mesos

L’equip redactor, de l’empresa Doymo, està enllestint els contactes amb els diferents grups polítics. Després d’una pausa ocasionada pel canvi de composició de l’ajuntament, s’estan tancant els darrer detalls.

Serà el primer PMU que es farà a Esparreguera. Un document que és obligatori per a les poblacions de més de 20.000 habitants o que tinguin servei de transport urbà, dues condiciones que acompleix la nostra vila.
L’equip redactor del Pla de Mobilitat Urbana treballa de manera coordinada amb el del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, que també s’està redactant actualment. A banda dels contactes amb tots els partits polítics, també hi ha hagut una fase de participació ciutadana.
El document final, que es calcula que estigui enllestit com a màxim en tres mesos, conté una seixantena de propostes, que s’han de realitzar en un període de sis anys, temporitzant-les i quantificant-les econòmicament.
Segons diu David Soler, membre de l’equip redactor, la integració dels barris i la potenciació del transport públic són les dues prioritats del pla esparreguerí. Els autors afirmen que la cobertura del transport públic urbà d’Esparreguera és molt baixa i que els recorreguts del bus urbà són molt limitats. I per això proposen actuacions per resoldre-ho.
En quant al sempre polèmic tema de l’aparcament, la diagnosi del Pla de Mobilitat diu que no existeix un dèficit i que sempre, a poca distància, hi ha aparcaments disponibles. Ara bé, el document proposa racionalitzar la zona blava, replantejar la tarifa i segmentar-la per zones.
L’altra gran prioritat és trobar una solució definitiva per l’illa de vianants. Proposen que els carrers De Baix i Sant Miquel s’integrin dins d’una illa ampliada, on els horaris d’entrada i de sortida i les condicions d’accés es pactarien amb veïns i comerciants.

logo ràdio