De forma periòdica s'enviarà un correu electrònic amb un resum de l'actualitat del municipi.
També pots estar al dia del que passa a Esparreguera a través dels canals RSS:
Tots els tràmits es poden iniciar telemàticament a través del formulari online d'instància general quan no existeixi un formulari web específic per a aquest tràmit.
Caldrà adjuntar a la instància telemàtica la instància específica i la documentació requerida per a aquest tràmit concret, que trobareu en aquesta mateixa plana dins de la secció de Documents a descarregar.
Abans d'annexar la documentació descarregada a la instància telemàtica s'haurà de signar electrònicament necessàriament aquella documentació que estigui en format pdf, en el camp corresponent a la firma electrònica. Per a la resta de documentació annexa s'adjuntarà en format word, i es considerarà vàlida la informació continguda en el moment de presentació de la instància telemàtica.
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei gratuït i d'atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.
L’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) fa conciliació entre les parts, i segons el Codi de consum de Catalunya només pot intervenir-hi quan hi ha un conflicte de consum, i el consumidor i l’empresa no han arribat a un acord.
S'ofereoxem els següents serveis:
- Serveis d'OMIC
- Serveis de Mediació en materia de consum
- Xerrades de sensibilització en materia de consum.
- Gestions derivades del procediment de consum.
- Altres funcions anàlogues necessàries per al funcionament del servei.
Preus per gaudir del servei:
GRATUÏT
Ubicació on té lloc el servei:
UAT
C de l'Hospital, 9
93 777 6036
consum@esparreguera.cat
Horari dins el que té lloc el servei:
HORARI OMIC:
De dilluns a dijous de 15.00 a 18.00
Cal demanar cita prèvia
tel 93 777 6036
consum@esparreguera.cat
Condicions per gaudir del servei:
-Requisits:
Estar empadronat a Esparreguera o bé que l'establiment estigui radicat a Esparreguera.
L'OMIC fa conciliació entre les parts, per això, en primer lloc, sempre us heu de dirigir directament a l’empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de la reclamació. Per exemple, amb una carta certificada amb avís de recepció o amb el full de reclamació segellat. Des de l’OMIC recomanem fer-ho sempre per escrit i guardar-ne una còpia.
Un cop feta la reclamació, l’empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’OMIC per tal que l’estudiem i tramitem.
SÍ SÓN TEMES DE CONSUM:
Automòbils
Comerç en establiments i fora d'establiments
Electrodomèstics
Entitats bancàries
Habitatge
Serveis bàsics: telèfon, gas, electricitat, aigua, correus...
Serveis professionals
Serveis turístics
Transports
NO SÓN TEMES DE CONSUM:
Serveis financers i d'assegurances
Serveis i xarxes de comunicacions electròniques
Serveis d'empreses de treball temporal
Serveis en l'àmbit del transport, inclosos els serveis portuaris
Serveis Sanitaris
Jocs d'atzar, loteries, apostes i casinos
Serveis Socials sobre habitatge social, atenció a la infància i ajuts a les famílies
Serveis de seguretat privada
Serveis prestats per notaris i agents judicials
Serveis fiscals
Temes relacionats amb la convivència en les comunitats de veïns
Temes que s'han de resoldre per via judicial
Drets civils: assumptes entre particulars
Temes de lloguer: desnonaments, arrendadors contra arrendataris
Problemes amb l'administració pública: multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques
Conflictes laborals
- Els establiments o professional que requereixin el servei de l'OMIC, han d'adreçar-se a la CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA de Sant Feliu de LLobregat. Tel. 93 666 48 09. e-mail: santfeliu@cambrabcn.org. C. Laureà Miró, 350. 08980 SANT FELIU DE LLOBREGAT.
Procediment que ha de fer el ciutadà per gaudir del servei:
-Com tramitar-ho:
Presencialment a l'OMIC
Telemàticament: https://www.esparreguera.cat/seuelectronica/tramits/
-Qui el pot demanar:
La persona interessada o afecta pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
-Quan es pot demanar:
Durant tot l'any
-Documents que cap aportar:
-Reclamació presentada prèviament a l’empresa. Han d’haver passat 30 dies des que s’hagi interposat la reclamació o bé l’empresa us n’ha d’haver donat resposta per escrit.
-Certificat de correus, full de reclamació segellat o comprovant de l’enviament de la reclamació.
-Resposta de l’empresa, si n’hi hagués.
-DNI, NIE o passaport.
-Si la persona que interposa la reclamació no és la titular de la factura o servei a reclamar, cal aportar una autorització signada i fotocòpia del DNI del titular i de l‘autoritzat.
-Full de reclamació emplenat.
-Qualsevol altra documentació que acrediti la reclamació (factures, contractes, bitllets d’avió...).
Per a més informació:
Consultar el web: www.esparreguera.cat/consum.
A continuació podeu descarregar els documents específics relacionats amb el tràmit: