Tanca
Educació 23 d’abril de 2021

12 guardonats i guardonades en el 14è Certamen literari infantil i juvenil de Sant Jordi

Al concurs hi han participat alumnes de tots els centres educatius d’Esparreguera i s’han presentat un total de 44 obres, 16 de poesia i 28 de narrativa. Hi ha dos guardonats per cadascuna de les sis categories, des d’educació infantil fins a l’ESO, que rebran com a premi un lot de llibres escrits en català i l’exposició de la seva obra a la Biblioteca Municipal

L’Ajuntament d’Esparreguera ha celebrat aquest matí l’acte de lliurament de premis de la 14a edició del Certamen literari infantil i juvenil de Sant Jordi, que enguany s’ha realitzat de manera telemàtica a causa de les restriccions sanitàries. Al concurs hi han participat alumnes de tots els centres educatius d’Esparreguera i s’han lliurat dos premis per cada categoria: Joana Raspall, per a les creacions de cicle infantil i cicle inicial de primària; Miquel Martí i Pol, per cicle mitjà de primària; Maria Barbal, per als treballs de cicle superior de primària; Maria Aurèlia Capmany, per a 1r i 2n d’ESO; Josep Carner per a les obres de 3r i 4t d’ESO; i, per últim, la categoria Àngel Guimerà per als treballs de classe o creacions col·lectives. En aquesta edició s’han presentat un total de 44 obres, 16 de poesia i 28 de narrativa, i s’han guardonat 12 autors i autores de set escoles diferents, que rebran com a premi un lot de llibres escrits en català. Les obres guanyadores es podran veure exposades a partir de dilluns vinent, 26 d’abril, a la Biblioteca Municipal L’Ateneu.

En la categoria Joana Raspall, per als treballs individuals de cicle infantil i cicle inicial de primària, les guardonades han estat Abril Oltra Guevara, de 2n de primària de l’escola Mare de Déu de la Muntanya per l’obra “La Covid en el castell” i Aynie Requena Sánchez de 2n de primària de l’escola Pau Vila per “Salvant el món”. Ambdues en la modalitat de narrativa. En la categoria Miquel Martí i Pol, de creacions individuals de cicle mitjà de primària, les obres guanyadores han estat, en narrativa, “La nena i el tigre blanc” de Thais Revelles Aranda, de 4t de primària de l’escola Estel i, en poesia, “Emocions de colors” de Jordi Penalva Castaño, de 3r de primària de l’escola Estel.

Pel que fa a les creacions individuals de cicle superior de primària, que s’engloben en la categoria Maria Barbal, les guardonades han estat Lucía Ramírez Pla, alumna de 6è de primària de l’escola Montserrat, per la poesia “La tristesa”, i Aina Boada i Marimon, de 5è de primària de l’escola El Puig, per la narrativa “La nena de colors”. En la categoria Maria Aurèlia Capmany, d’obres individuals de 1r i 2n d’ESO, les obres guanyadores han estat, en narrativa, “Per dues raons” d’Angy González González de 1r d’ESO de l’institut El Cairat i, en poesia, “Tres quarts i mig de tres” de David Parras i Ramon alumne de 1r d’ESO de l’escola El Puig.

En la categoria Josep Carner, de creacions individuals de 3r i 4t d’ESO, s’han guardonat dues obres de narrativa, “Confessions ocultes” de Sergi Félez Navarro, de 4t d’ESO d’El Cairat i “Elisenda” de Mireia Montfort Subiranas, de 3r d’ESO d’El Cairat. I, per últim, en la categoria Àngel Guimerà, de creacions col·lectives, s’ha premiat a la classe de 3r i 4t d’ESO dels Micro-escriptors de l’escola El Puig pel seu treball “Paraules d’anada i tornada” i la classe de 3r i 4t de primària de l’escola El Puig Menta per “Contemplem amb calma”.

El Certamen literari infantil i juvenil de Sant Jordi es va haver de suspendre l’any passat per la declaració de l’Estat d’Alarma i enguany ha arribat a la seva 14a edició. “Estem molt contents de poder recuperar aquest concurs, i encara que no ens puguem trobar com cada any al teatre de La Passió per a fer el lliurament de premis, és un plaer veure totes i tots els participants”, ha assegurat l'alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, qui ha agraït “la participació de tots els centres educatius de la vila, la implicació i neutralitat dels membres dels jurats, la solidària col·laboració de la residència Can Comelles i, especialment, a totes les autores i autors per les seves creacions, perquè aquest certamen és un reconeixement a tots i totes vosaltres”.

Enguany, com a novetat, el certamen ha denominat les diferents categories amb noms de destacats autors i autores de la literatura catalana. En aquest sentit, el regidor d’Educació, Juan Jurado, ha explicat que “en un certamen que vol promoure la literatura en català era interessant que les categories tinguessin un nom, perquè tenim moltíssims autors i autores que mereixen donar nom a una categoria i que també van ser nens i nenes i van començar a interessar-se des de petits per la literatura, com fan tots els alumnes participants”. Jurado ha destacat “la gran qualitat de totes les obres presentades” i “els valors que transmeten moltes d’elles”.

El jurat de la 14a edició del Certamen literari infantil i juvenil de Sant Jordi ha estat integrat, en les obres d’educació infantil i primària, per Joana López, de l’escola Pau Vila, com a representant de les escoles d’infantil i primària públiques; Júlia Díaz, de l’escola Estel, com a representant de les escoles d’infantil i primària concertades; i Maria José Ventura, com a representant de la biblioteca municipal. Per a les obres d’educació secundària, el jurat el formaven Olga Capmany, de l’INS El Castell; Maribel Campmany, de l’INS El Cairat; Anna Oliver, de l’escola El Puig; i Roser Fortuny, com a representant de la biblioteca municipal. A més, formaven també part dels dos jurats el regidor d’Educació, Juan Jurado, i la convidada de la vila, Marta Puig “Lyona”.