Tanca
Consum 28 d’octubre de 2025

El servei de Consum organitza diferents activitats educatives per promoure el consum responsable

Aquesta tardor, el servei municipal organitza diverses activitats adreçades a les persones usuàries del TOCC i del FIL, així com a l’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics. Les sessions tenen com a objectiu treballar els drets i deures de les persones consumidores i també conscienciar sobre els riscos associats a les compres en línia

El Servei de Consum de l’Ajuntament d’Esparreguera ha programat per aquesta tardor diverses activitats formatives per fomentar el consum responsable entre la ciutadania. Les propostes s’adrecen a diferents col·lectius del municipi. Recentment, les persones usuàries del Taller Ocupacional Can Comelles (TOCC) han participat en la sessió “Tots som consumidors, i què?”, centrada en els drets i deures bàsics de les persones consumidores. Aquesta mateixa activitat també s’havia dut a terme fa unes setmanes amb el FIL. Properament, el TOCC acollirà el taller “Comprem online: compte a la xarxa!”, dedicat als riscos associats a les compres per internet. Al novembre, l’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics participarà en el taller “FAQ’s en consum” per informar sobre les diferents vies existents per tal d’exercir els seus drets com a persones consumidores. Paral·lelament, el Servei de Consum, en col·laboració amb Serveis Socials Bàsics, organitza el pròxim 27 de novembre la xerrada interactiva “Segona oportunitat. Una llei a l'abast de tothom: Que els deutes no et vencin”, per abordar aquest mecanisme legal que permet a persones particulars i professionals autònoms amb deutes renegociar-los o alliberar-se’n parcialment.

Aquestes accions, realitzades amb el suport del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, tenen com a objectiu promoure un consum més responsable, conscient i segur entre la ciutadania. Es vol oferir eines pràctiques per conèixer i exercir els drets de les persones consumidores, així com prevenir situacions de vulnerabilitat econòmica. Alhora, es fomenta la formació i la sensibilització per afavorir una societat més informada i protegida davant els riscos del mercat actual. En aquest marc, s’han fet dues sessions del taller  “Tots som consumidors, i què?” adreçats a persones amb diversitat funcional que es divideix en tres bloc.  Al primer bloc es defineix que és consum i qui es consumidor. Al segon i tercer bloc s’analitzen a partir d’exemples pràctics quins son els seus drets com a persones consumidores així com les vies de reclamació que disposen per reclamar en el cas que aquests siguin vulnerats.

Amb les persones usuàries del TOCC també s’ha programat el taller “Comprem online: compte a la xarxa!”, estructurat en dos blocs. En el primer, s’introdueix els participants en el món de les xarxes i s’analitza l’ús que en fan; i en el segon, es treballen de manera pràctica els aspectes que cal tenir en compte a l’hora d’utilitzar el comerç electrònic per adquirir béns o contractar serveis. Finalment, durant aquest darrer trimestre de l’any, s’ha previst la realització del taller “FAQ’s en consum” amb l’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics. Aquesta activitat permet aprofundir en el concepte de persona consumidora, oferir una visió general dels drets i deures que estableix la normativa vigent i identificar les diferents vies per exercir aquests drets: els serveis d’atenció al client, els Serveis Públics de Consum, l’Arbitratge de Consum, les associacions de persones consumidores i la via judicial.

Paral·lelament, el 27 de novembre, el Servei de Consum, en col·laboració amb Serveis Socials Bàsics, organitza la xerrada interactiva “Segona oportunitat. Una llei a l’abast de tothom: Que els deutes no et vencin”. La sessió tindrà lloc de 10 a 11.30 h a la sala d’actes de la Biblioteca Municipal L’Ateneu i servirà per explicar en què consisteix aquesta normativa, qui en pot ser beneficiari, quins requisits cal complir, qui la gestiona i com es pot sol·licitar. Les persones interessades a assistir-hi poden fer arribar prèviament els seus dubtes i preguntes sobre la Llei de la segona oportunitat al correu electrònic [email protected].