Esparreguera ha acollit aquest matí l’acte de lliurament de premis de la 19a edició del Certamen Literari Infantil i Juvenil de Sant Jordi, que ha reunit alumnat i professorat de tots els centres educatius del municipi al Teatre de La Passió. El concurs, organitzat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Esparreguera, ha comptat amb la participació d’infants i joves de totes les etapes educatives. Els guardons s’han distribuït en diverses categories: Gemma Lienas, adreçada a l’alumnat de primer cicle de primària; Miquel Martí i Pol, per a les redaccions de cicle mitjà; Maria Barbal, per als treballs de cicle superior; Maria Aurèlia Capmany, per a 1r i 2n d’ESO; i Josep Carner, per a 3r i 4t d’ESO. Així mateix, les categories col·lectives han estat Joana Raspall, Manuel de Pedrolo i Àngel Guimerà, adreçades respectivament al segon cicle d’educació infantil, primària i secundària. En aquesta edició s’han presentat un total de 59 obres, 28 de poesia i 31 de narrativa, i s’han reconegut 10 autors i autores, així com cinc grups classe de diferents escoles i instituts del municipi. Els premis han consistit en lots de llibres en llengua catalana. Les obres guanyadores es podran visitar a la Biblioteca Municipal L’Ateneu des d’aquesta mateixa tarda i fins al 8 de maig.
En la categoria Gemma Lienas, per a alumnat de primer cicle de primària, les obres guardonades han estat “El nou superheroi dels contes” de Lola Sánchez de l’escola Estel i “Una aventura ideal” de Vera Torres de l’escola Mare de Déu de la Muntanya. En la categoria Miquel Martí i Pol, de creacions individuals de cicle mitjà de primària, les obres guanyadores han estat “Escac i mat” de Carlota Martí de l’escola Mare de Déu de la Muntanya i “La meva àvia” de Syra Vázquez de l’escola Estel. Pel que fa a les creacions individuals de cicle superior de primària, que s’engloben en la categoria Maria Barbal, els guardonats han estat Marc Peña de l’escola Taquígraf Garriga per “Actuem junts” i Eva Ribera, també de l’escola Taquígraf Garriga per “Tots som com som”.
En la categoria Maria Aurèlia Capmany, d’obres individuals de 1r i 2n d’ESO, les obres guanyadores han estat “Un món en blanc i negre, una vida de colors” de Mariona Prats de l’institut El Castell i “Set de colors” d’Elsa López de l’escola cooperativa El Puig. En la categoria Josep Carner, de creacions individuals de 3r i 4t d’ESO, s’han guardonat les obres “El cineasta dels somnis” de Sergio Zurita i “Quan el silencia fa mal” d’Ainhoa Asensio, ambdós de l’institut El Castell.
Pel que fa a les creacions col·lectives, en la categoria Joana Raspall de creacions de cicle infantil s’ha premiat a tot l’alumnat d’Infantil 5 de l’escola Montserrat per l’obra “Un castell en equip” i tot l’alumnat d’I5 a i I5 B de l’escola Pau Vila per “els amics”. En la categoria Manuel de Pedrolo per a creacions col·lectives de primària, s’ha reconegut a Queralt Aguado, Marina Pintor i Carme Pintor, alumnes de l’escola Pau Vila, per l’obra “Festa Major” i a tot l’alumnat de 5è de primària de l’escola Mare de Déu de la Muntanya per “El secret de Can Roca”. Finalment, en la categoria Àngel Guimerà per a creacions col·lectives de secundària, s’ha guardonat “Poemari Cronos i Kairós” de tot l’alumnat de 2n d’ESO de l’escola cooperativa El Puig.
L’acte de lliurament de premis ha estat conduït per l’alumnat del Grau Superior d’Arts Escèniques en Tècniques d’Actuació Teatral, que ha reivindicat la creativitat i l'originalitat i ha expressat una mirada crítica sobre l’ús indiscriminat de la intel·ligència artificial. A més, també ha comptat amb la participació de dos combos d’aprofundiment de l’Escola Municipal de Les Arts, que han interpretat diverses peces musicals.
Comparteix aquest contingut