Protecció Civil de la Generalitat activa l'alerta el Pla especial d'Emergències per inundacions de Catalunya INUNCAT per les fortes pluges i tempestes que ja van començar ahir al migdia en alguns punts de Catalunya, i que s'intensificaran avui al llarg del migdia i aquesta tarda. També s'ha activat l'alerta als mòbils de la Xarxa d'Alerta Nacional - CECAT Alerta de Protecció Civil amb les recomanacions de seguretat davant les pluges torrencials.
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMV) manté per avui la previsió de superar els 40 l/m2 en 30 minuts pràcticament a tot el territori. A més del perill per intensitat de pluja, l’SMC també ha emès avisos per acumulacions destacades que poden superar els 100 l/m2 en 24 hores a les comarques del terç sud del territori. En aquestes zones cal estar molt alerta amb la possible crescuda de petits rius i barrancs.
En l'àmbit local, s'han tallat els accessos a Torrent Mal i al riu Llobregat. Els actes de Festa Major previstos per aquesta tarda queden cancel·lats fins a les 9 de la nit, a l'espera de les noves previsions meteorològiques.
Es recomana a la ciutadania evitar desplaçaments i activitats a l'exterior. També es demana molta precaució amb passos soterrats i zones properes a les lleres del riu i rieres potencialment inundables. En cas d'emergència, cal trucar al 112.
Consulteu els consells davant fortes pluges al web del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya.
Comparteix aquest contingut