Tanca

La Regidoria d’Espai Públic encara millores en el transport públic i el nou DUPROCIM

El nou regidor republicà, Alfons Puche, que liderarà la regidoria en el mandat 2023-2027, ha iniciat la seva tasca amb la vista posada en la reclamació de millores en el transport públic, tant urbà com interurbà, l’actualització del Document Únic de Protecció Civil Municipal i el nou Pla de Mobilitat Urbana d’Esparreguera

La millora del servei de transport públic, tant urbà com interurbà, l’actualització i aprovació del nou Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM) i el nou Pla de Mobilitat Urbana són les prioritats del nou regidor d’Espai Públic i segon tinent d’alcalde, Alfons Puche. La regidoria liderada pel republicà, arran de l’acord de govern entre PSC i ERC per al mandat 2023-2027, engloba les àrees de Prevenció, Seguretat i acció cívica, Mobilitat i accessibilitat i Protecció civil, competències que en l’anterior mandat gestionava el regidor socialista Antonio Molar. En l’àmbit de la mobilitat, el regidor ja ha mantingut una reunió amb l’empresa concessionària Monbús per a reclamar millores en el bus urbà i, properament, tindrà lloc una reunió entre l’Ajuntament i la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat per la posada en marxa de la línia pròpia de transport entre Esparreguera i Barcelona i per a seguir concretant noves millores pel que fa al transport públic. Paral·lelament, el regidor també ha apuntat entre els seus objectius de mandat la millora de la capacitat de prestació de servei de l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF).

Alfons Puche, qui encapçalava per segona vegada en unes eleccions municipals la candidatura d’ERC a Esparreguera, ha estat president de la Secció Local i actualment és membre de l’executiva local i de l’executiva de la Sectorial Nacional de Seguretat, Emergències i Protecció Civil del partit. És expert en seguretat pública i ha estat vinculat al món de l’esport. En aquest sentit, va ser directiu i president del Centre d’Esports Esparreguera. Des de fa unes setmanes ha iniciat la seva tasca al capdavant de la Regidoria d’Espai Públic de l’Ajuntament d’Esparreguera i ja s’ha reunit amb l’empresa Monbús, concessionària del servei de transport públic urbà del municipi, “per a traslladar-li queixes dels usuaris per les deficiències en el servei ordinari i també en el reforç contractat per la Festa Major, que no es va complir”. Durant la trobada va reclamar a l’empresa “la notificació d’incidències amb celeritat per a una millor comunicació amb les persones usuàries; més agilitat en la substitució de vehicles en cas d’averies i de personal en cas d’incidències amb els conductors; i la posada en marxa de serveis pal·liatius quan es produeixen incidències i no es pot prestar el servei ordinari”.

En aquest sentit, Puche ha apuntat que “s’ha plantejat la possibilitat que, en casos de necessitat per manca de prestació del servei ordinari per averia o altres incidències, es pugui sol·licitar un servei a demanda mitjançant taxis, que aniria a càrrec de la mateixa companyia Monbús, però encara no hi ha cap acord firmat”. També en l’àmbit de la mobilitat, però en referència al transport públic interurbà, el regidor ha avançat que “es preveu que la línia exprés Esparreguera-Abrera-Barcelona entri en funcionament a principis de setembre així com el reforç de les freqüències de la línia Igualada- Barcelona”. Tot i això, l’Ajuntament ha de celebrar properament una reunió amb la Direcció General de Transports i Mobilitat per parlar sobre aquesta nova línia que connectarà amb Barcelona, amb un total de 13 busos per sentit de dilluns a divendres els dies feiners i amb 3 més que ampliaran l’actual servei de la línia Igualada-Barcelona, així com de les millores en la línia entre Esparreguera i Martorell.

Un altre dels objectius en aquesta àrea és l’actualització del Pla de Mobilitat Urbana d’Esparreguera, el document bàsic que configura les estratègies de mobilitat sostenible del municipi. En aquest sentit, Puche ha subratllat que “el document, a banda d’abordar aspectes com la illa de vianants i les zones blaves, també ens ha de permetre dissenyar la mobilitat en els barris perifèrics, per tal que els vehicles d’emergència puguin entrar i sortir quan sigui necessari o reordenar la circulació del municipi, entre d’altres aspectes”. El regidor republicà també té competències en matèria de Seguretat i Acció cívica, tot i que l’alcalde és qui ostenta legalment la direcció superior de la Policia Local. En aquest sentit, Puche ha destacat la “importància de treballar de manera transversal, perquè seguretat no equival només a policia, sinó que, des d’una visió moderna, la seguretat està vinculada al civisme, a via pública, al disseny dels espais, a les polítiques socials...”.

En l’àmbit de la Protecció Civil, Alfons Puche ha apuntat la necessitat de revisar l’actual DUPROCIM, que “estarà vigent durant tot el 2024, però cal ja començar a treballar-hi, per actualitzar-lo i preparar el següent”. El document aborda la identificació i avaluació dels riscos, les accions i mesures necessàries per a la seva prevenció i control, així com les mesures de protecció i altres actuacions a adoptar en cas d’emergència. Entre els riscos contemplats hi ha els causats per incendis forestals, ventades, inundacions, el risc químic i el causat pel transport de matèries perilloses. D’altra banda, el regidor ha apuntat, en declaracions a l’emissora municipal, que és “conscient de les mancances que hi ha actualment en la seu de l’ADF i properament farem una reunió per veure quines són les necessitats reals que tenen i buscar fórmules per a solucionar-ho”. En aquest sentit, ha afirmat que “tant l’ADF com la Policia Local són els primers agents en intervenir en situacions d’emergència al municipi i, per tant, tot el que pugui fer per potenciar i millorar la capacitat de prestació del seus serveis serà una prioritat”.