Tanca
Mobilitat 8 d’octubre de 2020

L’Ajuntament reclama a Monbus dades sobre l’ús i la prestació del servei de bus urbà

El consistori està estudiant com adaptar el servei a les demandes reals de la ciutadania, sobretot entre les 7 i les 8 del matí, franja en la qual s’ha detectat un increment de passatgers. Un cop l’empresa faciliti la informació sobre el nombre de persones usuàries per parades i freqüències de pas, es valoraran diferents opcions per optimitzar el servei

L’Ajuntament d’Esparreguera ha reclamat a l’empresa Monbus, actual concessionària del servei de bus urbà municipal, que faciliti informació per adaptar el servei a les demandes reals de la població, sobretot en hora punta. El consistori ha demanat dades sobre el nombre de passatgers, les freqüències, els itineraris i els horaris reals de pas dels combois després de detectar que aquests no s’ajusten al que estableix el contracte i que, en hores punta, hi ha una sobre demanada del servei a causa de l’augment d’alumnes que l’utilitzen per a desplaçar-se als centres educatius. Amb aquesta documentació a la mà, el consistori estudiarà diferents possibilitats per optimitzar el servei, especialment en la franja horària compresa entre les 7 i les 8 del matí, i conjugar les necessitats puntualment generades per accedir als centres educatius i les dels usuaris habituals del bus urbà.

Amb l’inici del curs escolar, el passat 14 de setembre, s’ha detectat un increment de persones usuàries del servei de bus urbà a primera hora del matí, que es corresponent principalment a joves que es desplacen fins els instituts de la vila, que comencen la jornada a les 8 del matí, i, en menor mesura, a les escoles de primària, que inicien les classes a les 9. El fet que des de fa un any el transport escolar no obligatori sigui gratuït per als alumnes que viuen als barris de Mas d’en Gall, Can Rial, Can Vinyals i Can Sedó ha fet augmentar la demanda, que no pot ser absorbida en la seva totalitat pel bus escolar. Això fa que entre una trentena i una quarantena d’alumnes als que no pot prestar servei el bus escolar, optin per utilitzar la línia regular de bus urbà, que entre les 7 i les 8 del matí detecta un increment en el nombre de passatgers.

Aquest fet se suma als reiterats incompliments de l’empresa Monbus pel que fa als horaris i itineraris establerts en el contracte. El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Esparreguera, Toni Molar, ha assegurat que “fa temps que tenim un servei de bus urbà deficitari i una manca de comunicació amb l’empresa adjudicatària, que no atén les nostres peticions i no ens informa dels canvis que realitza en el servei”. Per això, l’Ajuntament d’Esparreguera va reclamar ahir a Monbus, durant una reunió a la qual també van assistir representants del Departament de Mobilitat i Transports de la Generalitat, que faciliti informació sobre l’ús i la prestació del servei per a poder-lo adaptar a la demanda actual de la població. Toni Molar ha apuntat que “l’empresa es va comprometre a enviar-nos aquesta informació en una setmana”. Un cop l’empresa faciliti la informació sol·licitada, l’Ajuntament podrà escollir quina és l’opció que s’ajusta més a les necessitats de la població. “Ara mateix no podem prendre una decisió perquè necessitem disposar de les dades del servei, és a dir, horaris reals de pas, nombre de pujades i baixades... per decidir quina mesura s’adapta millor a les demandes de la ciutadania”, ha apuntat el regidor de Mobilitat.