El servei de teleassistència és una prestació de servei garantida, de la cartera de serveis socials, de servei bàsic i constitueix una modalitat del servei d'atenció domiciliària.

Es tracta d'un servei que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, de fragilitat o dependència, les 24 hores de dia i els 365 dies de l'any a través d'un terminal connectat a una central d'alarmes; d'aquesta forma, es pot evitar o, com a mínim, retardar una institucionalització.

És un servei eminentment preventiu i de proximitat que ofereix a les persones amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint en el seu entorn habitual. Possibilita que persones grans o discapacitades, que no requereixin atenció permanent i presencial de persones, tinguin la seguretat que davant situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d'atenció.

A qui s'adreça

Població en general en situació de risc social i/o dependència.

Com s'hi pot accedir

  • Presencialment, a través de la cita prèvia a l'OAC.

  • Telemàticament a través de la seu electrònica.

Preu del servei

Gratuït.

Altres

Carta de serveis de Teleassistència.
Avaluacions del servei.

Qui ho pot demanar

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.

Quan es pot demanar

Durant tot l'any.

Termini de resolució

3 mesos.

Efectes del silenci

Desestimatori.


Horari
Dilluns
Obert les 24 hores
Dimarts
Obert les 24 hores
Dimecres
Obert les 24 hores
Dijous
Obert les 24 hores
Divendres
Obert les 24 hores
Dissabte
Tancat
Diumenge
Tancat