Tanca
Atenció Ciutadana Govern Obert 28 de març de 2022

En marxa el nou catàleg de tràmits i el servei d’assistència a la tramitació electrònica

La nova plataforma disposa de tràmits directament en format electrònic per a facilitar-ne la tramitació, inclou una descripció detallada de cadascun i en simplifica la documentació requerida. Paral·lelament, s’ha activat un servei d’assistència integral a l’administració electrònica per a donar suport a la ciutadania en la relació telemàtica amb l’administració

L’Ajuntament d’Esparreguera ha posat avui en marxa el nou catàleg de tràmits, una plataforma web on es poden trobar de manera ordenada totes les tramitacions que la ciutadania pot realitzar amb l’administració. Les principals novetats del catàleg són que hi ha una cinquantena de tràmits que ja es poden fer completament en format electrònic i que, en paral·lel, s’ha fet una revisió acurada dels formularis i els procediments amb el propòsit de simplificar el procés i no demanar a la ciutadania documentació que ja estigui en disposició del consistori. Els tràmits, a més, estan classificats per temes, àrees i perfils amb l’objectiu de facilitar-ne la recerca i identificació i també inclouen una descripció detallada del procés de tramitació, ja sigui en format electrònic o presencial, i la documentació a aportar. Simultàniament, avui també s’ha iniciat el servei d’assistència integral a l’administració electrònica, que pretén garantir el dret a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament. Es tracta d’un servei adreçat tant a la ciutadania com a empreses, autònoms i entitats, que ofereix suport i resolució d’incidències en l’ús de les diferents plataformes electròniques municipals per a realitzar els tràmits electrònicament. El servei està disponible de dilluns a divendres de 8 del matí a 8 del vespre a través del telèfon 93 595 62 86 o del correu electrònic [email protected].

La gran novetat que incorpora el nou catàleg de tràmits és que, tot i que es mantenen els formularis en paper per fer la tramitació presencial, s’han convertit els formularis de sol·licitud de cada tràmit a format electrònic per facilitar la tramitació en línia. En aquest sentit, la cap de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) d’Esparreguera, Dolors Muset, ha explicat que “fins ara, quan la ciutadania tramitava electrònicament, havia d’omplir els documents, signar-los i adjuntar-los amb la instància genèrica; ara però, tot aquest procés ja es pot fer directament en línia amb una cinquantena de tràmits i estem treballant per anar-ne incorporant més”. Així mateix, Dolors Muset també ha apuntat que “abans de posar en funcionament el nou catàleg, hem fet una revisió exhaustiva de cada tràmit per tal de simplificar la documentació a aportar, de manera que la ciutadania no caldrà que presenti aquells documents que ja obren en poder de l’administració o que podem consultar directament nosaltres”.

Dins del catàleg, els tràmits es troben organitzats per temes, àrees i perfils per tal de facilitar-ne la cerca. “Dins de cada tràmit s’ha inclòs una descripció detallada que explica amb claredat com tramitar-lo, ja sigui electrònicament o presencialment, quina documentació s’ha d’aportar, el termini per a sol·licitar-lo, la normativa aplicable i altres observacions d’interès”, ha apuntat la cap de l’OAC. El catàleg també inclou la documentació d’aquells tràmits que només poden realitzar-se presencialment, com els del servei d’oficina de registre o l’expedició de certificats digitals, i indica com demanar cita prèvia a l’OAC per a realitzar-los. Amb la posada en marxa del nou catàleg, a més, es posa a disposició de la ciutadania “La meva carpeta”, un espai privat on es pot consultar l’estat dels tràmits iniciats i les notificacions telemàtiques rebudes, veure la documentació aportada en les sol·licituds fetes a l’Ajuntament o descarregar-se els justificants de registre entre d’altres funcionalitats.

Paral·lelament a la posada en marxa del nou catàleg de tràmits també s’ha activat el servei d’assistència integral a l’administració electrònica. “Es tracta d’un servei que pretén garantir el dret a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament, donant suport a la ciutadania, però també a empreses, autònoms i entitats en la tramitació electrònica i que també els permet fer consultes i resoldre incidències en l’ús de les diferents plataformes electròniques municipals”, ha assegurat Dolors Musset. Aquest nou servei, que ha estat adjudicat a l’empresa esparreguerina Adtende, ofereix atenció tots els dies laborables de 8 del matí a 8 del vespre per via telefònica i també per correu electrònic. “Tot plegat és un nou pas cap a l’administració electrònica, que incideix directament en la ciutadania per a garantir l’accés a la tramitació electrònica completa”, ha destacat la cap de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania.

En el darrer any l’Ajuntament d’Esparreguera ha accelerat la seva aposta per l’administració electrònica amb el desplegament de nous sistemes de gestió i informació pública com la nova plataforma de tramitació d’expedients, el nou portal de videoactes de les sessions plenàries o la nova seu electrònica, que permeten guanyar a en eficiència a l’administració i en transparència, qualitat de servei i accés a la informació envers la ciutadania. D’altra banda, també farà un any que es va posar en funcionament el servei de cita prèvia per a realitzar tràmits de manera presencial a l’OAC. Un servei al que ja es van afegir alguns tràmits, com rebre informació, recollir documentació o sol·licitar informes de Serveis Socials, i que aquest mes s’ha ampliat també per a realitzar presencialment visites a l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC), per a l’assistència per a l’obtenció de certificats digitals i documentació d’altres administracions i per als serveis de primera acollida i d’assessorament jurídic en estrangeria que ofereix la regidoria d’Igualtat i Diversitat.