Formacions

A través d’espais que suposen un aprenentatge es treballen aquells factors que condicionen la visió i reacció davant dels conflictes (connexió emocional, fórmules de comunicació no violenta, comprensió i abordatge positiu de les controvèrsies...), de manera que apoderi a agents socials i ciutadania per poder assumir responsabilitat i protagonisme en els mateixos processos de gestió dels conflictes.

Els elements que ens ajuden a treballar i assolir aquest objectiu són:

  • La comprensió del conflicte: la naturalesa dels conflictes i les diferents formes d’entomar-los, les eines per a la prevenció o la mirada restaurativa sobre els mateixos.
  • La complexitat de la comunicació: la comunicació verbal i no verbal, les percepcions, els rumors, les etiquetes, els prejudicis, el paper de les emocions, la identificació de les necessitats pròpies i la comunicació no violenta.
  • Els mètodes de gestió alternativa de conflictes: com són la mediació i les pràctiques restauratives, entre altres.

Les formacions són obertes a tota la ciutadania, adaptades a cada grup, i només cal adreçar-se al Servei de Mediació per a sol·licitar-ho. També es treballa de forma cooperativa amb altres serveis municipals que puguin detectar la seva necessitat o conveniència, tal com s’ha fet amb Centres Educatius de primària i secundària, Biblioteca, Punt Jove, Agents Cívics, Policia Local, Associació de veïns i veïnes, AFA’s, Sessions d’acollida i tallers d’alfabetització, etc.